ETHNO AMBIENT LIVE / ARHAIC SONGS FROM CROATIA (Kopito Records, Bjelovar & CBS, Zagreb, 1995)
design naslovnice: "Legen"
Tira les

Snimka performansa Ethno Ambient Live održanog 17.X.1995. u zagrebačkom Klubu "Gjuro II" na kojem je Lidija Bajuk nastupila izvodeći izvorne hrvatske narodne pjesme, zajedno sa Dunjom Knebl i glazbeno-scenskom skupinom "Legen",  na taj način predstavljajući vlastiti inovativni pristup etno glazbi. Ovim zajedničkim nastupnim audio-albumom utemeljena je hrvatska suvremena etno scena. Album sadrži 16 obrada hrvatskih narodnih pjesama, među kojima se nalazi i 5 Lidijinih:

1. Žante, žante moje žetalice/ "Legen" (Korčula)
2. Ja si jašem na konjaru / Dunja Knebl (Međimurje)
3. Stani mi se Marica / Dunja Knebl (Međimurje)
4. Sosedova Rega / Lidija Bajuk (Međimurje)
5. Sprevajaj me, mila / Lidija Bajuk (Međimurje)
6. Truden hodim, truden šećem / Dunja Knebl (Međimurje)
7. Kaj tuguješ / "Legen" (Međimurje)
8. Zabranjena, zabranjena livada / "Legen" (Kupres)
9. Tri jetrve / Lidija Bajuk (Slavonija)
10. Slavuj tico mala / Dunja Knebl (Slavonija)
11. Ne beri, Jele, jabuke / Lidija Bajuk (Istra)
12. Divojka Jela / "Legen" (Slavonija)
13. Podravski ambijenti / Andrija Maronić (Podravina)
14. Protuletje / Lidija Bajuk (Međimurje)
15. Kad sam došel iz tabora / D.Knebl i I.Vitorović (H. zagorje)
16. Dej mi, Bože, joči sokolove / D.Knebl i I.Vitorović (Međimurje)

 

OSVRTI


"...Prvi domaći suvisli projekt koji se bavio novodobnim iščitavanjem etno sazvučja, Ethno Ambient Live iz 1995., s Legenom, Lidijom Bajuk i Dunjom Knebl, odmah je na početku povukao i crtu između dva različita diskografska pristupa kojima je podvrgnut žanr o koji će se u sljedećih nekoliko godina očešati skoro svi.
Osim praktičnih posljedica - potencijala imena koja su kasnijim snimkama za samostalne albume napravila "prolom" - Ethno Ambient Live je stekao status prijelomnog zajedničkog paket-izdanja koje je definiralo nove poticaje za korištenje etno glazbe s ovih prostora...
Materijali za Ethno Ambient Live snimljeni su na koncertuu zagrebačkom klubu Gjuro II, uglavivpi akademsku atmosferu nastupa i materijal iz višestoljetnih glazbenih "bačvi"u urbani podrum...Ne samo da je Ethno Ambient Live posjedovao glavu i rep, nego su izvedbe tradicionala iz zanimljivog kuta promatrale repertoar koji se inače povlačio projektima mnogih izvođača, u uzaludnom naporu da proniknu u smisao nasljeđa.
U svakom slučaju, moglo se reći da se etnografskom materijalu nije pristupilo dekorativno, koristeći ga kao egzotiku, nego da se u Međimurje i Slavoniju ušlo izravno...
"

( Zlatko Gall, "Prljavo kazalište : sve je lako kad si mlad : autorizirana biografija / Darko Glavan & Hrvoje Horvat - Zagreb : Europapress holding : Minerva, 2000. )

  
"...Da se kojim slučajem Lidija Bajuk - pjevačica koja takvom snagom, ekspresivnošću i osobnim uvjerenjem izvodi tradicionalne skladbe - rodila u Irskoj, Americi ili bilo kojoj europskoj zemlji, bila bi vjerojatno smatrana suhim (kulturološkim) zlatom... "

(Denis Leskovar, “Večernji list” )